2013.01.16. 21:27
Simson Mofa blokkos R-400 fűnyíró restaurálása.
A CIKK ALJÁN VIDEÓT IS TALÁLSZ ;)
Az egész történet úgy indult, hogy elmentünk apa egyik ismerőséhez néhány Szimó cuccért (1 komplett váz, 3 blokk meg egy talicskányi pluszalkatrész). Amikor odaértünk és elkezdtük keresgélni a cumókat, benyitottunk egy sufniba, ahol ráleltünk egy R 400-as (Simson Mofa blokkos) fűnyíróra, 3 Babetta társaságában. Először csodálkoztunk, hogy hogyan lehet ilyen "szerencsénk", mivel egy héttel előtte vettünk egy ugyanilyet - elég borsos áron - akkor még azt hittük, hogy nagyon ritkák ezek a fűnyírók… (bár keveset látni belőlük, de azért vannak). A lényeg, hogy a fűnyíró is jött a többi motyóval együtt, sőt ez teljesen eredeti volt a másik ugyanilyen fűnyírónkkal ellentétben.
Pár hónap múlva, amikor már bőven jó idő volt, nekiálltunk szétszedni a fűnyírót, mivel apával eltökéltük, hogy restaurálni fogjuk.
Először a burkolatot távolítottuk el…
…majd a hengert és széthúztuk a blokkot.
A henger elég vállas volt, így cserélni kellett. Szerencsére a szigetszentmiklósi börzén kaptunk hozzá másikat.
Gyári DKF DDR csapágyak voltak benne, teljesen jó állapotban, így nem kellet cserélni.
Nekiálltam ledrótkefézni a fűnyíróházról az olajos-saras dzsuvát.
A hengert és a blokkfeleket zsíroldós tisztításnak vetettem alá. Elég szépre sikerült megpucolni.
Az alu borításról és a "kasztniról" lekromofágoztam a maradék festéket, majd…
… órákat álltam a homokfújó kamra fölött, hogy eltüntessem a rozsdafoltokat, főleg az alján volt sok, mivel a nedves fű oda rakódik le. Valami iszonyat.
Alapozás előtt rozsdagátló fojadékkal lett lekenve a fűnyíróház, hogy megakadályozzuk a további korróziót.
Gönyörű patyolatfehér alapozó után…
…felkerült a piros szín, majd…
Kotyvában tisztítottuk fényesre a kerekeket.
Esztergagépbe óvatosan megdrótkorongoztam a horganyzott "kerékmagasság állító" lemezeket.
Talpon, szerintem valami gyönyörű!
A kipufogócsövön talán horgany lehetett gyárilag, lehomokoltam, majd lefújtam Horgany Spray-vel.
Ügyeltünk a részletekre, mindenhova ESKA csavar került.
Új rugó került a berántószerkezetbe.
Visszakerült a helyére az adattábla is.
De várjunk csak, valami mintha hiányozna… mivel ez nem az "oldaltkidobós" változat, így… a fűgyűjtőt is restaurálni kell…, ja meg még valami, hisz ráülni (sajnos) nem lehet, így még a tolókar is hátravan…
A tolókar illetve a fűgyűjtőzsák keretje csiszolás után kapott egy festést.
A zsák egy alapos tisztítás után, újra gyári fényében pompázott, így kijelenthetem, hogy az R 400-as fűnyíró restaurálása elkészült!
Íme néhány kép a restaurálás után… (annyi "baki" szerintem belefér, hogy a matricák még nem kerültek rá a fűnyíróra, de ígérem, nemsokára rárakom) lejjebb videót is találsz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Gábor Benkovics 2013.05.23. 21:56:15
Nagyon szép lett, jó munkát végeztetek a restaurálással. Nemrégiben én is rábukkantam egy ilyen gépre, én a restaurálástól messze leszek,de azért szeretném rendbehozni. Olvastam hogy nektek kettő is van, ne vedd tolakodásnak de esetleg a másik berántószerkezet nem eladó mert sajnos az enyémről az hiányzik csavarostul mindenestül, csak a lendkerék és a hűtőlapát virít a tetején. Válaszodat előre is köszönöm.